منو

راهنمای ثبت سفارش

انواع سفارشات

با توجه به انتخاب خریدار درخصوص سرعت پردازش و ارسال سفارشات، سفارشات را می‌توان در 2 قالب تعریف نمود:

1-‌ سفارش‌های اکسپرس

سفارش‌هایی هستند که در روز کاری ثبت می‌شوند، و فرآیند پردازش و ارسال سفارش حداکثر ظرف مدت 2 ساعت در همان روز کاری انجام می‌شود. سفارش اکسپرس بایستی حداکثر تا ساعت 16 هر روز کاری ثبت شود (روزهای پنج‌شنبه‌ها تا ساعت 12) تا قابل ارسال در همان روز باشد.

2- سفارش‌های عادی

سفارش‌هایی هستند که فرآیند پردازش و ارسال آنها در روز یا روزهای کاری آتی انجام می‌شود (بنا به درخواست مشتری). سفارشات عادی بایستی حداکثر تا ساعت 16 هر روز کاری ثبت شوند (روزهای پنج‌شنبه‌ها تا ساعت 12) تا قابل ارسال در روز کاری بعد باشند.

توجه:

منظور از روز کاری، روز شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 9 تا 18 و پنج‌شنبه از ساعت 9 تا 14، به استثنای تعطیلات رسمی، است.

 

فرآیند ثبت سفارش

1- جستجوی کالا

برای یافتن کالای مورد نیاز خود در سایت، از روش‌های زیر می‌توانید استفاده کنید:

  • استفاده از نوار جستجو: در قسمت بالای صفحه‌های سایت یک ابزار جستجو وجود دارد که شما می‌‏توانید با تایپ نام کالا یا برند و مدل خودرو، محصول مورد نظر را در صورت موجود بودن مشاهده نمایید.
  • استفاده از منوهای دسته‌بندی: در بالای صفحه‌های سایت، لوازم یدکی و قطعات خودرو در دسته‌بندی‌های مختلفی ارائه شده است که می‌توانید به جستجوی کالای مورد نظر خود در دسته‌بندی‌های تعیین شده بپردازید.

2- اضافه‌کردن کالا به سبد خرید

پس از انتخاب کالا با کلیک‌کردن بر روی گزینه اضافه به سبد خرید، محصول به سبد خرید شما اضافه می‌شود. در صورت نیاز به اضافه کردن محصول جدید بر روی دکمه ادامه خرید کلیک نماید تا به صفحه محصولات باز گردید و محصولات بیشتری را جهت اضافه کردن به سبد خرید خود انتخاب کنید تا تمامی محصولات در قالب یک سفارش پردازش و برای شما ارسال گردد. در صورت تمایل به نمایش سبد خرید خود، می‌توانید با کلیک بر روی دکمه سبد خرید وارد صفحه سبد خرید شوید، در غیر این صورت بر روی دکمه تکمیل سفارش کلیک نمایید تا وارد مرحل تکمیل سفارش شوید.

3- نهایی‌کردن خرید

پس از انتخاب کالاها و اضافه‌کردن آنها به سبد خرید، می‌بایست سفارش خود را طی مراحل زیر تکمیل و نهایی کنید:

  1. ورود به حساب کاربری خود
  2. تکمیل اطلاعات ارسال سفارش 
  3. تکمیل اطلاعات پرداخت

اگر بدون وارد شدن در سایت کالاهای موردنظرتان را به سبد خرید اضافه کرده باشید، باید در مرحله "ورود به حساب کاربری" با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت ‏‌شوید. در صورتی که فاقد حساب کاربری هستید، می‌توانید در بخش ثبت‌نام، یک حساب کاربری ایجاد نمایید.

 

توجه: 

  • کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه و پیش‌فاکتور از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار می‏‌گیرند. شرکت همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. 
  • در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید، مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
  • شرکت مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و ارسال می‌‏شود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای شرکت محفوظ است.
  • در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، محفوظ است. در اسرع وقت وجوه دریافتی به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌گردد و مشتری با ورود به سایت می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
  • کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است در صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، شرکت جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند. همچنین، مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
  • با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.
  • آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می‌کند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست‌کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.